Mathematics I: Linear Algebra I
The course „Mathematics I: Linear Algebra I“ is part of the module „Mathematics I“, which consists of 50% each of Analysis (UHH) and Linear Algebra (TUHH). The part „Linear Algebra I“ deals with the basics of linear algebra in Euclidean space. Central topics are: Vectors in $\mathbb{R}^n$, linear systems of equations and matrices, determinants, analytical geometry and orthogonality.
- Motivation for an e-examination:
- The automated correction of the electronic exam avoids the correction effort of 300-500 working hours in a written exam. The contents of the exam „Linear Algebra I“ are less abstract (concrete vectors and matrices) than in the lecture „Linear Algebra II“ (Function spaces and linear operators) and are therefore well suited for electronic exams. For more information see Gallaun, Kruse & Seifert, 2019, 2020.
- Type:
- E-exam with automated correction
- E-proportion:
- 100%
- Software:
- Maple T.A., secured by Safe Exam Browser
- Preparation:
- exercises, midterm and mock exam in Maple T.A. during the lecture period (see Glessmer, Seifert, Dostal, Konchakova, Kruse, 2016, Glessmer et al., 2016, Kruse et al., 2017, Glessmer & Seifert, 2017). An FAQ to Maple T.A. for students can be found here.
SuSe 2020
- Lecturer:
- Prof. Dr. Marko Lindner
- Examination room:
- D2.022, D1.023 (and H0.09)
- Devices:
- 72 Laptops (and 30 Laptops)
- Number of participants (participated):
- 176
- Number of exam slots:
- 4
WiSe 2019/20
- Lecturer:
- Prof. Dr. Marko Lindner
- Examination room:
- D2.022 (and K1520)
- Devices:
- 100 Laptops (and 30 Laptops)
- Number of participants (registered/participated):
- 1289/832
- Number of exam slots:
- 12
Feedback of participants (Course language German)
- Durch das Üben mit den Online-Tests konnte man sich sehr gut an die Eingabe und Bearbeitung der Aufgaben gewöhnen.
- Die adaptiven Aufgaben sind eine gute Lösung für das Problem, dass man keine Punkte für den Rechenweg erhält.
- Ich würde mir diese Prüfungsform in allen Fächern gerne wünschen.
- Die Schutzfolien auf den Bildschirmen waren perfekt. Man wurde durch das Lichtflackern von anderen Geräten überhaupt nicht gestört und man konnte sich auf seine eigenen Sachen konzentrieren. Sollte häufiger zum Einsatz kommen.
- Lösungsüberprüfung hat zu lange gedauert, außerdem auch das Warten auf die nächste Frage.
- Nach Gesprächen über die unterschiedlichen Klausuren je nach Termin, kam das Gefühl auf, dass die Klausuren unterschiedlich schwer waren, aber das ist subjektiv und unumgänglich.
Excerpts from the evaluation
- The procedure of the examination was clear to me. (ordinate - number of votes)
- The software was easy to use. (ordinate - number of votes)
- I have confidence in electronic systems for conducting examinations. (ordinate - number of votes)