Graph Theory & Optimization
This course deals with basic concepts of graph theory and optimization and proof strategies. Central topics are: (planar) graphs, trees, shortest paths, minimum span trees, maximum flows, NP-complete problems, backtracking and heuristics, (integer) linear programming and duality.
- Motivation for an e-examination:
- The e-examination offers the possibility of interactive tasks. In addition, by automating the correction of electronic tasks, the correction effort can be reduced considerably.
- Type:
- Hybrid exam with automated correction
- E-proportion:
- 90%
- Software:
- browser-based in-house development, secured by YAPS (till WiSe 2019/20 by Safe Exam Browser)
- Preparation:
- exercises during the lecture period, electronic mock exam
SuSe 2020
- Lecturer:
- Prof. Dr. Anusch Taraz
- Examination room:
- D2.022
- Devices:
- 50 Laptops
- Number of participants (participated):
- 81
- Number of exam slots:
- 3
WiSe 2019/20
- Lecturer:
- Prof. Dr. Anusch Taraz
- Examination room:
- D2.022
- Devices:
- 35 Laptops
- Number of participants (registered/participated):
- 35/12
- Number of exam slots:
- 1
SuSe 2019
- Lecturer:
- Prof. Dr. Anusch Taraz
- Examination room:
- D2.022
- Devices:
- 100 Laptops
- Number of participants (registered/participated):
- 170/111
- Number of exam slots:
- 2
WiSe 2018/19
- Lecturer:
- Prof. Dr. Anusch Taraz
- Examination room:
- K1520
- Devices:
- 30 Laptops
- Number of participants (registered/participated):
- 19/19
- Number of exam slots:
- 1
SuSe 2018
- Lecturer:
- Prof. Dr. Anusch Taraz
- Examination room:
- K1520
- Devices:
- 30 Laptops
- Number of participants (registered/participated):
- 116/106
- Number of exam slots:
- 4
Feedback of participants (Course language German)
- Macht viele Visualisierungen einfacher, erst Recht was Graphen angeht!
- Sollte häufiger zum Einsatz kommen.
- Ich finde persönlich den Ansatz von Computern für sinnvoll, da für die Prüfungen kleinere Räume benötigt werden und somit müssen keine großen Hallen mehr gemietet werden. Also platzsparend und kostensparend. Außerdem müssen die Studenten nicht so viel schreiben, was vorteilhaft ist.
- Sehr gutes System! Deutlich übersichtlicher als "statisch" auf Zetteln
- Die Pseudonymisierung von Prüfungen sollte damit doch unglaublich einfach sein. Ich weiß natürlich nichts über den Korrekturprozess, aber es wäre ja wünschenswert, wenn persönliche Daten zum Prüfling erst sehr spät "ins Spiel kämen".